Friday, November 11, 2011


Dibalik episodnya, tentang keindahan, kebahagiaan dan kasih sayang Tahukah kita, apa yang mendasari semuanya Menjadi satu isyarat tentang sebuah makna Dalam keutuhan cinta yang membentang Cinta… Bagai mutiara yang tersembunyi dibalik karang Putih, bersih dan suci diatas mahligainya Menjadi satu isyarat tentang sebuah makna Dalam keutuhan azam yang membentang Cinta…. Aku ingin cinta yang putih, bersih dan suci Bahkan lebih dari itu tentang cinta Cinta yang berharga dalam Bilangan Asma-Nya Cinta yang tak hanya sekadar duniawi Aku ingin cinta yang halal bersama dalam setiap keberkahanNya Pun engkau, akan menjadikannya semakin berwarna Dalam putihnya hati nurani Cinta… Seperti mutiara yang semakin bercahaya Bahkan lebih ketika mahar keimanan menjadi satu asas Bukan lagi berkata, aku ingin dan aku mahu Kerana cinta telah mengajarkan kita tentang keindahan Hanya sejauh mana kita mahu Belajar menjadi sang pecinta sejati Cinta yang halal… Berapa banyak dari kita yang mengharapkannya Sehingga bukan untuk menghalalkan segala cara Kerana cinta mengajarkan kita mengerti dan memahami Tentang erti sebuah keikhlasan Seberapapun engkau, aku dan kamu Milikilah cinta diatas cinta yang sebenar Berpijak pada satu kekuatan yang satu
Biarlah…
semua akan indah pada waktunya
Tentang cinta yang halal
Tentang kedewasaan cintaNya, cintaku dan cintamu
Diatas jalan yang halal dan berakhir dengan keberkatannya…

No comments:

Post a Comment